Ny brandidentitet og strategi skal accelerere væksten i ed A/S oven på et stærkt år August 31, 2025 Nyhed ed, Ny brandidentitet Ny brandidentitet og strategi skal accelerere væksten i ed A/S oven på et stærkt år Efter at have øget overskuddet før skat med 65 % på et år skruer den aarhusianske IT-totalleverandør ed A/S op for både ambitioner og synlighed. Med ny strategi og ny brandidentitet går virksomheden efter en endnu tydeligere position i et komplekst marked som dem, der gør IT mere ligetil. Når årsregnskabet om kort tid lukkes officielt forventer ed A/S at sætte to streger under en fremgang i overskuddet før skat på 65 % i forhold til sidste år. Omfattende oprydning og investeringer betyder, at virksomheden i dag står stærkere end nogensinde – ikke mindst med en helt ny brandidentitet. Lanceringen af det nye brand sker samtidig med, at der er lagt sidste hånd på en ny treårig strategi, som bygger videre på det stærke fundament og ambitionen om fortsat vækst. Målet er et større, stærkere og mere digitaliseret ed. Forenkling og forædling i fokus Efter mere end et års arbejde med at styrke alt fra processer og organisation til forretningsmodel og kunderejser er resultatet ikke til at tage fejl af ifølge Philip Davidsen, stifter og CEO i ed A/S: Vi har aldrig stået stærkere – hverken forretningsmæssigt, økonomisk eller kulturelt. Det har givet os muligheden for at investere massivt i fremtiden – og helt naturligt også i vores brand.Philip DavidsenCEO, ed Ud over nyt logo og nye farver har ed nu også en skarpere fortælling, der går på tværs af virksomhedens fire forretningsområder. Kernen er det nye payoff ’IT. Mere ligetil.’, hvor ed taler ind i den kompleksitet, som mange virksomheder oplever i forbindelse med indkøb af IT-løsninger. Vi er dem, der hjælper vores kunder med at gøre IT mindre komplekst og mere gennemskueligt. Der er mange, der sælger IT-løsninger, men vi skiller os ud i måden, vi gør det på. Med mennesker i centrum, ansvarlighed og et ekstra niveau af service, man ikke får andre steder.Philip DavidsenCEO, ed Mere ejerskab. Mere ed. ed A/S’ nye brandidentitet er udviklet af brandingbureauet Pravda. Projektet startede i juni 2024 med en omfattende indsigtsfase, der involverede både kunder, leverandører og særligt medarbejderne. For den nye identitet er først og fremmest et løfte, alle ed’ere skal eje – og hér har den ramt rent. Det handler ikke om at spille en ny rolle. Men om at blive endnu tydeligere i den, vi allerede udfylder. Og det nye brand opsummerer på fornem vis det, vi allerede gør hver dag – for hinanden og for vores kunder.Henrik Bisgaard RasmussenIT Lifecycle Management Specialist, ed Philip Davidsen supplerer: Det er ikke nyt, at vi vil gøre kundernes hverdag bøvl-fri. Men det er nyt, at det nu er vores tydeligste løfte og spydspids i markedet. Det forpligter – og det er vi klar til. Klar til næste kapitel Med lanceringen 1. september er den nye brandidentitet rullet ud på alle virksomhedens platforme – fra hjemmeside og kommunikation til firmabiler og ed-skiltet på domicilet. Udskiftningen markerer begyndelsen på ed A/S’ næste vækstkapitel. Fundamentet er klippesolidt. Nu er det tid til at sætte fart på væksten – og til at blive langt tydeligere i markedet. Ikke bare for at tiltrække nye kunder, men også for at være det foretrukne valg som arbejdsplads og samarbejdspartner, siger Philip Davidsen.Philip DavidsenCEO, ed For yderligere information kontakt Philip Davidsen, CEO og stifter, ed A/S Mail: pda@ed.dk Tlf. +45 2016 1717 Om ed A/S ed A/S er totalleverandør af IT og mere til. Den 100 % danskejede virksomhed nord for Aarhus dækker hele IT-livscyklussen fra hardware og software til cloudløsninger, rådgivning og Cirkulær IT for erhvervsvirksomheder og offentlige institutioner. Firmaet har godt 75 ansatte, der arbejder for at gøre IT mere ligetil for kunderne.