IT Life Cycle Management

Hos ed Services gør vi IT Life Cycle Management nemt og enkelt at håndtere for din virksomhed. Uanset hvilket produkt du ønsker at anskaffe, hjælper vi dig med at foretage de rette valg af produkter, services og ydelser — alt sammen valg, der støtter op om din virksomheds økonomiske og miljømæssige målsætninger på tværs af de forskellige faser af IT-livscyklussen.

Læg en langsigtet strategi for IT-udstyrets levetid, fra vugge til grav

Som med så meget andet gennemgår dit IT-udstyr en livscyklus. Ny og bedre hardware eller systemer bliver tilgængelige, enhederne kan ikke længere håndtere de krævende opgaver tilstrækkeligt eller der opstår fejl, der forhindrer medarbejderne i at være produktive i deres arbejde. 

Indkøb og udskiftning af IT-udstyr er noget, som alle virksomheder og institutioner gennemgår. I den forbindelse er det vigtigt at planlægge og definere de forskellige faser af enhedens livscyklus, fra vugge til grav, med henblik på at optimere din virksomheds totaløkonomi og reducere det miljømæssige aftryk. Det er netop her IT Life Cycle Management kommer ind i billedet.

Har I styr på virksomhedens IT-udstyrs livscyklus?

Dit IT-udstyr gennemgår 3 faser i sin levetid

Hos ed Services er vores tilgang til IT Life Cycle Management ganske enkel og ligetil. Her tager vi udgangspunkt i de 3 faser i IT-livscyklussen og tilrettelægger vores services med det formål at hjælpe din organisation bedst muligt i hvert stadie.

Før brug – Valg og anskaffelse af IT-udstyr

Som det første led i dit samarbejde med os kan du få hjælp til at finde ud af, hvilken løsning der er den rette for netop din virksomhed. Sammen afklarer vi din organisations IT-behov ud fra:

  • Konkrete behov og krav til effektiv udførelse af de daglige arbejdsopgaver
  • Budget og foretrukne finansielle løsning
  • Ønskede inkluderede services
  • Andet relevant

Når valget er faldet på en given løsning, sørger vi for planlægning og håndtering i forbindelse med både bestilling, konfiguration, levering og udrulning af IT-udstyret, så du effektivt og ubesværet kan få det hele oppe at køre og klar til brug. Herudover kan vi tage os af dit brugte IT-udstyr, så det kan få nyt liv.

Driftsperiode – Administration af dit IT-udstyr

Vi hjælper dig med at få mest muligt ud af dit IT-udstyr i løbet af driftsperioden. Her tilbyder vi en række forskellige ydelser og former for support, der kan påtage en stor del af de typiske administrationsopgaver, som IT-afdelingen normalt håndterer. Derudover kan du returnere noget udstyret til os, hvis der ikke længere er brug for det — for eksempel hvis en eller flere medarbejdere stopper.

Efter brug – udskiftning 

Når IT-udstyret har nået enden af sin livscyklus og har udtjent sin værnepligt, hjælper vi dig med at vælge, hvad der nu skal ske med det. Skal udstyret for eksempel overtages af en medarbejder til privat brug? Ønsker du at returnere udstyret og eventuelt lade os genbruge det, vi kan, så det igen kan skabe værdi for andre? Eller vil du måske endda bare forlænge aftalen? Vi hjælper med at identificere det rette tidspunkt for opgradering og sørger for en effektiv udfasningsproces af eksisterende IT-udstyr.

Services målrettet alle faser af IT-livscyklussen

Planlægning og indkøb

Med udgangspunkt i dine ønsker og behov hjælper vi med at planlægge en passende deployment-strategi for at sikre en effektiv udrulning af hardware, software og licenser indenfor den givne tidsramme. 

Du får også adgang til vores online webshop, hvor du nemt løbende kan bestille alle de enheder og diverse tilbehør, du har brug for. Vi tilbyder desuden dag-til-dag levering i Danmark på en lang række produkter.

Finansielle løsninger

Der er flere måder at finansiere din IT-flåde på. Hos ed Services tilbyder vi forskellige finansielle løsninger og arbejder med førende aktører indenfor finansieringsbranchen, som gør, at vi altid på tværs af markedet kan finde den bedste løsning for din virksomhed. 

Hos os kan du for eksempel få en skræddersyet rammeaftale, hvis du jævnligt køber nyt IT. Du har også mulighed for at blandt andet lease IT-udstyret eller benytte en sale-and-lease-back model, hvis du ønsker at undgå store up-front investeringer eller vil optimere cash flowet. Vi rådgiver dig om finansieringsmulighederne, så du kan træffe det rette valg for din virksomhed ud fra eksempelvis specifikke præferencer og nøgletal som TCO. 

LÆS MER OM: Leasing

Konfigurering og imagepålægning

Vores konfigureringsafdeling kan påtage sig konfigurering af hardware — og ved større bestillinger også imagepålægning — så det er klar til brug med det samme, når du modtager udstyret. Vi kan også sørge for tyverimærkning, lasergravering, udpakning og montage af glasbeskyttelse og covers på mobiler og tablets, inden levering.

Levering 

Vi sørger for levering af enhederne til den ønskede lokation, hvad end det er privat til medarbejderen, decentralt eller centralt. I den forbindelse kan du også få hjælp af vores montageafdeling til udpakning og opsætning af udstyret, hvis der er behov for det. Vi tager naturligvis også gerne emballagen med igen.

Forsikringer og garantier

Vi giver økonomi- og IT-afdelingen ro i maven ved at tilbyde forsikringer og garantier i samarbejde med førende forsikringsselskaber som en del af løsningen. På den måde er dit IT-udstyr sikret i en lang række forskellige scenarier, hvis der skulle opstå problemer.

Support og vedligeholdelse

Vi kan bistå din IT-afdeling med netop de supportydelser, du ønsker som en del af servicen. Det kan eksempelvis være, at du eller andre medarbejdere har brug for løbende support fra vores IT helpdesk til små og større IT-udfordringer i dagligdagen. 

Det sker også, at IT-udstyr går i stykker eller er udsat for en teknisk defekt. Her kan vi tilbyde at påtage os reperationsopgaverne, hvis uheldet er ude. Vi kan stille låneudstyr til rådighed, mens jeres eget er til reparation, så eventuelle skader på IT-udstyret ikke påvirker muligheden for at kunne udføre sit arbejde som normalt.

Rapportering og asset management

Som en del af vores supportydelse i forbindelse med IT Life Cycle Management kan vi hjælpe med data til jeres asset management-system. Det gør det endnu nemmere for din virksomhed at administrere enhederne, håndtere risikostyring og løbende optimere driften gennem hele IT-livscyklussen.

Cirkulær IT

Som en del af IT Life Cycle Management kan vi stå for at bortskaffe det IT-udstyr, du ikke længere skal bruge på en ansvarlig måde. Med vores Cirkulær IT-koncept indsamler vi din virksomheds gamle udstyr med henblik på at genanvende alt det, vi kan. Vi inspicerer enhedernes stand, sletter alle data på forsvarlig vis samt rengør og klargør de enheder, der er egnet til at blive genbrugt. På den måde kan dit gamle IT-udstyr få nyt liv — til fordel for både bundlinjen og miljøet. 

Læs mere om Cirkulær IT

Vi lægger vægt på de værdifulde partnerskaber

Hos ed Services arbejder vi ud fra det samme værdisæt som vores moderselskab, ed A/S. Det betyder, at vi har fokus på tryghed, relationer og kundeservice i alt, hvad vi gør. 

IT handler nemlig om mere end bare hardware og software, og derfor vægter vi de menneskelige relationer højt i vores tilgang. Vi tager dig i hånden gennem hele IT-rejsen og tilbyder en alt-i-én pakkeløsning med få kontaktpunkter, der gør det nemt og overskueligt for dig at optimere din IT-infrastruktur. 

Med ed Services har du kort sagt adgang til et bredt spektrum af skræddersyede løsninger og services, der har til formål at skabe værdi for din forretning — hvad end det drejer sig om optimering af driftsomkostninger, CSR- og miljøprofilen eller noget helt tredje. 

Opdag alle dine fordele hos ed Services

Brug for hjælp?

For at vi kan hjælpe dig bedst muligt, har vi brug for nogle få oplysninger fra dig.